Savaşın Etkileri Üzerine Üç Çalışma



consequences of war ile ilgili görsel sonucu

    Peter Paul Rubens – Consequences of War

Savaşın Sonuçları, 1638 ve 1639 yılları arasında 30 Yıl Savaşları’na tepki olarak yapıldı.   Yapılan en erken aktivist eserlerden biri olduğu söylenir. 

Çatışmanın nedenleri karmaşık ve çeşitli ama Protestanlar ve Katolikler arasındaki kin savaşta büyük bir rol oynadı. Ek olarak, Avrupa’da politik güç için verilen uğraşlar savaşa hem sebep oldu hemde süresini uzattı. 
Savaşın uzun süresince neredeyse her Avrupa ülkesi bir dönem savaşa dahil oldu. Savaş özellikle Habsburg ve Bourbon rekabetini ve Fransız’larla Habsburg nefretini sahneye koydu. Savaşın sonuçlarında tasvir edildiği üzere, savaş açlığa ve veba salgınlarına sebebiyet verdi. Savaşın çoğu Alman topraklarında geçti, sonuç olarak bölgede nüfus fazlaca azaldı.

Savaşın Sonuçları resmi dahil olmak üzere Rubens’in işleri Flaman Barok resminin doruklarını temsil eder. Stili pan-Avrupalı olarak geçer ve İtalyan Rönesans’ı ile Barok sanatçılarının öğelerini birleştirip kendi sanatsal yaklaşımı oluşturmuştur. Resim sadece Rubens’in imza kadınlarını içermez, içinde Mars, Alekto ve mimarın kaslı versiyonları da vardır. Bu kaslı figürler Michelangelo’nun Son Yargı, David ve Adem’in Yaratılışı’nda betimlenen örneklerini hatırlatır. 



der krieg otto dix ile ilgili görsel sonucu

    Otto Dix – Savaş (Der Krieg)

20. yüzyılda Alman gerçekçi resminin en seçkin işlerinden biri olan Anıtsal triptik ”Savaş” (”Der Krieg”), Dresden’deki Galerie Neue Meistee tarafından tutuluyor. Otto Dix Birinci Dünya savaşının konularını çok az sanatçının yarışabildiği yoğunlukla araştırdı; yaralı ve ölü askerlerin uzlaşılamaz tasvirleri kolektif görsel hafızaya kazındı. Dix triptiği 1929 ve 1932 yılları arasında, savaş hakkında kendi deneyimini yansıtmak için resmetti.

 Bu zaman aralığında formu kutsal olan kompozisyonunu ve bununla beraber işin anlattıklarını sürekli değiştirdi. Eski bir ustanın stilinde, Birinci Dünya Savaşı’nı dört panelde gösterir: şafakta harekete geçen birlikler (sol panel), ölüm yeri olarak savaş alanı (merkez panel), savaşın cehenneminden dönen askerler (sağ panel), yeraltı sığınağında huzura ermiş dinlenen askerler (predella)



Ä°lgili resim

      Käthe Kollwitz. The Widow II (Die Witwe II)

1919’da Kollwitz 1. Dünya Savaşında ve sonrasında dayandığı ”konuşulamayacak kadar zor yıllar” dediği trajedilere cevap olarak Krieg (Savaş) uzerinde çalışmaya başladı. Portfolyosundaki yedi ahşap baskı arkada kalan anneler, dullar ve çocukların kederlerine odaklanıyor. 

Kollwitz, 1920’de Ernst Barlach’ın bir sergisindeki ahşap baskıları görene kadar, uygum bir dışavurum yolu bulmakta zorlanıyordu. Her baskıyı dokuz tane hazırlık çizimi ile tarayan Kollwitz, radikal bir şekilde kompozisyonları sadeleştirdi. Büyük boyutlu ve keskin siyah-beyaz ahşap baskılar eşleriyle veya birbirleri ile, korkuları ve kederleri ile yüzleşmeye çalışan kadınları konu alır.

Sadece Die Freiwilligen (Gönüllüler) adlı işi savaşanları gösteriyor. İçinde, Kollwitz’in küçükoğlu Peter, Ölüm birlikleri savaşa mest olmuş bir alay halinde yönlendirirken, onun yanında yerini alıyor. Peter malesef ki sadece iki ay sonra savaşta öldürüldü. Kollwitz ise bu işlerin geniş kitleler tarafından görülmesini istedi. Herhangi bir mekan ya da zamana ait referansları kaldırarak, onur ve şan gibi soyut konseptler için yapılan gerçek fedakarlıkların, evrensel ve okunaklı suçlamalarını yarattı. Baskılar 1924’de Berlin’de ki yeni kurulmuş Ulusal Savaş Karşıtlığı Müzesi’nde sergilendi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir